PERBAHASAN AGUNG :-

1) ULUHIYYAH
2) NUBUWWAH
3) SAM'IYYAT
4) MUMKINAT

Saturday, July 15, 2017

BAHAYA JIKA TERLEPAS PANDANG

ANASIR WAHABI DIDALAM JABATAN AGAMA ISLAM JOHOR???

1.Difahamkan bahawa berlaku Soal Jawab Diantara Penceramah Ustaz Syed Rafi (Berfahaman Salafi)dengan Salah Seorang Jemaah Di Masjid Istiqamah Tmn Johor Jaya Pada 10 Julai 2017 Pada Kuliah Maghrib mengenai Hukum Kenduri Arwah dan Hukum Mengamalkan Hadis Dhaif dan difahamkan jawapan Ustaz tersebut adalah "TAQIYAH" atau menyembunyikan Hal Identiti Sebenar beliau yang berfahaman "SALAFI"

2.Difahamkan Juga berlaku pertengkaran Besar Diantara Jemaah yg bertanya dengan Anak Murid Ustaz Syed Rafi Tersebut dan menimbulkan Suasana yg tidak senang dikalangan Jemaah dan Ahli Kariah Masjid Istiqamah Tmn Johor Jaya

3.Difahamkan Juga Bahawa Ustaz Syed Rafi Tersebut mempunyai "TAULIAH MENGAJAR" yang dikeluarkan Oleh Jabatan Agama Islam Johor.

4.Bagaimanakah Ustaz Yang Berfahaman Wahabi dibenarkan Mengajar dan Adakah Panel Penemuduga Tauliah Mengajar Berfahaman Wahabi?

5.Adakah juga kekerapan pertukaran dalaman pegawai-pegawai di JAIJ didalangi Oleh Mereka yang mnjawat di JAIJ yang berfahaman Wahabi/Salafi?

6.Jikalau Ustaz2 Sebegini diteruskan dan dibenarkan mengajar diseluruh Masjid dan Surau Di dalam Negeri Johor,Maka Perpecahan Pergaduhan bakal berlaku didalam Jemaah Masjid

BEKAS PEGAWAI JAIJ

SELAMATKAN AQIDAH AHLI SUNNAH WAL JAMAAH BUKAN WAHABI!!

No comments:

Post a Comment